Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diyarbakır

Valilikler

T.C. ÇÜNGÜŞ KAYMAKAMLIĞI
T.C. ÇÜNGÜŞ KAYMAKAMLIĞI
T.C. ÇÜNGÜŞ KAYMAKAMLIĞI
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Kurumsal Kimlik
  • ÇÜNGÜŞ
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
20
Mart2023
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
      • İlçe Dernekler Bürosu Şefliği
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
      • İlçe Sosyal Etüt ve Proje Şefliği
      • Evrak Şefliği
      • İşlemler Şefliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Görselleri
      • Kaymakamlık Logosu
  • ÇÜNGÜŞ
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM
HİZMETLERİMİZ
  • Hizmet Birimleri
    • İlçe Jandarma Komutanlığı
    • İlçe Emniyet Müdürlüğü
    • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
    • İlçe Müftülüğü
    • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • İlçe Tapu Müdürlüğü
    • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
  • Kamu Hizmet Standartları

İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü

İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
KURULUŞUN GENEL TANITIMI:
Hukuk kuralları ile düzenlenmiş olan toplumsal yaşamda; Devlet ile fert arasındaki temel ilişki 'vatandaşlık bağının' kurulması ile gerçekleşmektedir. Devletin en önemli iki unsurundan biri olan milletin ve onun en küçük hücresini oluşturan ailelerin ve bireylerinin, doğumundan ölümüne kadar yaşamının her bölümünde kişisel ve medeni durumunun, uyrukluluğunun ve bunlarda meydana gelebilecek değişikliklere ait doğal ve hukuki olayların saptanmasıdır. Ölümünden sonra da bu ilişkisi kesilmemekte ve özellikle miras hukukuna esas olmak üzere nüfus kütüğündeki kayıtlar yaşamaya devam etmektedir.
Bu amaçla düzenlenmiş defter ve bilgisayar ortamında yazılması, güncellik ve sürekliliğinin sağlanması, korunması, ülke nüfusunun yapısını, nüfus sayısını ve hayati istatistikler ile devletin alt yapısını oluşturan bilgileri istendiğinde, ilgililere ve resmi kuruluşlara verilmesi, kişinin toplum içinde bireysel olarak tanınmasına esas olan kimlik ve aile bağlarının hazırlanması nüfus hizmetlerinin ana işlevini meydana getirmektedir.
 
H İ Z M E T L E R İ M İ Z:    
•    1-DOĞUM 
•    Doğum; Sağ olarak dünyaya gelen her çocuğun, doğumdan itibaren Türkiye de otuz gün içinde nüfus Müdürlüğüne, yurt dışında ise altmış gün içinde dış temsilciliğe bildirilmesi zorunludur. Nüfus Müdürlüğüne, çocuğun babası, annesi veyahut yanında bulduranlar bildirmekle yükümlüdürler. Doğum olayı 30 gün içinde bildirilmesi halinde Nüfus cüzdan ücreti alınmamaktadır.30 günden sonraki bildirimlerde idari paraca cezası verilmektedir. 
2-EVLENME
Evlenme: evlenmek isteyen erkek ve kadının 18 yaşını bitirmesi esastır. Ancak;17 yaşını bitirmiş kadın ve erkek anne ve babasının rızasıyla evlenebilir.16 yaşını bitirmiş erkek veya kadının evlenmesine aile mahkemeleri izin verebilir.
Evlenmek isteyen çiftlerden birinin yerleşim yeri adresinin bulunduğu evlendirme memurluklarına müracaat edilir.
Evlenmek isteyen çiftlerden birisinin yabancı uyruklu olması halinde; evlenme yapma yetkisi ilçe belediye evlendirme memurlukları veya ilçe nüfus müdürlükleri yetkilidir.
Boşanmış bir kadının tekrar evlenebilmesi için 300 günlük bekleme süresi vardır. Ancak; bu süre aile mahkemelerine müracaatları halinde kaldırılabilir.
Evlenen kadın evlenme sırasında evlendirme memurluklarına veya evlendikten sonra ilçe nüfus müdürlüklerine müracaat ederek kızlık soyadı evlilik soyadının önünde taşıyabilir.
Mal rejimi sözleşmesi evlenmeden önce veya sonra yapılabilinir.
•    3-ÖLÜM
Ölüm olayın bildirilmesi; Ölüm olayının haber alındığı tarihten itibaren 10 gün içinde nüfus müdürlüklerine yetkililerce bildirilmesi gerekmektedir.
Ölüm olayını bildirmekle yükümlü olanlar;
a)Köylerde muhtarlar(Sağlık ocağı bulunmayan köylerde)
b)Hastanelerde hastane baştabipliği
c)Şehir, kasaba ve sağlık kuruluşu bulunan yerlerde Umumi Hıfzıssıhha kanunu gereğince gömme izni verenler.
d)Adli olaylarda ve kazalarda ilgili cumhuriyet savcılıkları.
 4-BOŞANMA
Boşanma olayı Aile mahkemelerince verilmektedir. Boşanma olayı kesinleştikten sonra 10 içinde mahkeme yazı işleri müdürleri tarafından nüfus müdürlüğüne gönderilmesi gerekmektedir. Boşanan kadın mahkemece tekrar evlenmesine izin verilmediği takdirde; yeniden evlenebilmesi için 300 gün beklemek zorundadır. 
5-KAYIT DÜZELTME
Nüfus kayıtlarında herhangi bir kaydını değiştirmek isteyen(Yaş, İsim, Soyisim, Anne baba ismi vs) Asliye Hukuk mahkemelerine dava açmak zorundadır. Mahkemece düzeltilmesine karar verilmesi halinde kararın kesinleşmesinden itibaren 10 gün içinde mahkeme yazı işleri müdürleri tarafından nüfus müdürlüklerine bildirilmesini gerekmektedir.
6-DİĞER OLAYLAR
Vatandaşlık İşlemleri
a)Vatandaşlık İşlemleri; Vatandaşlık işlemleri için yurt dışında konsolosluklara,
b)Merkez de; İçişleri Bakanlığına(Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne, c)Valiliklere;(İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğüne) müracaat edilmesi gerekmektedir.
7-TANIMA VE EVLAT EDİNME
Tanıma İşlemleri; Tanıma yaptırmak isteyen babanın; Nüfus Müdürlüklerine, mahkemeye, Notere veya konsolosluklara yazılı olarak başvurması gerekmektedir.
Evlat Edinme; Evlat edinme mahkeme kararı ile olmaktadır. Mahkemece evlat edinmeye ilişkin karar verilmesi halinde kararın kesinleşmesinden itibaren, mahkeme yazı işleri müdürleri tarafından 10 içinde ilgili Nüfus Müdürlüklerine bildirilmesi gerekmektedir.
8-EVLAT EDİNME
a)Evlat edinebilmek için eşlerin birlikte evlat edinmesi esastır. Ancak; eşinin ölümü,2 yıldır nerede bulunduğu bilinmez, büyüklerin evlat edinilmesi durumunda eşler tek başına evlat edinebilirler.
b)Küçüklerin evlat edinebilmesi için en az bir yıl bakılması,18 yaşından büyüklerin ise en az beş yıl bakılması veya 5 yıl birlikte yaşamaları gerekmektedir.
c)Eşlerin 5 yıl evli olmaları veya 30 yaşını doldurulması durumunda evlatlık edinebilirler.
d)Evlatlık ile evlat edinenlerin arasında en az 18 yaş fark bulunması gerekmektedir.
9-NÜFUS CÜZDANLARI
Herhangi bir nedenle nüfus cüzdanı değiştirmek isteyenlerin yerleşim yeri adreslerinin bulunduğu muhtarlıklardan cüzdan talep belgesi alıp nüfus müdürlüklerine müracaat etmeleri gerekmektedir. Resmi kurumlarda çalışanların ise kurum amirleri tarafından düzenlenecek cüzdan talepleri ile müracaat etmeleri gerekmektedir. Nüfus Cüzdanları ilgili reşit ise kendisine, reşit değilse anne babası veya velisine imza karlığı verilir. Nüfus cüzdanları değerli kâğıt kapsamında olup, cüzdan karşılığı alınan bedel nedeniyle makbuz verilmemektedir.
10-ULUSLAR ARASI AİLE CÜZDANLARI
Uluslar arası aile cüzdanları evlenme sırasında evlenme memurluklarınca, evlenmeden ise nüfus müdürlüklerince verilmektedir. Aile cüzdanları değerli kâğıt kapsamında bulunduğundan cüzdan karşılığı alınan bedel için makbuz verilmemektedir. Cüzdan ücretleri her yıl maliye bakanlılığınca tespit edilmektedir.
11-NÜFUS KAYIT ÖRNEKLER
Nüfus kayıt örnekleri ilgilinin kendisine nüfus cüzdanı ibraz etmesi durumunda verilmektedir. Ancak Nüfus cüzdanı bulunmaması durumda dilekçe ile müracaat etmesi gerekmektedir.
Nüfus kayıt örneklerini eşleri çocukları, torunları anne ve babası dilekçe ile müracaatları halinde nüfus müdürlüklerince verilmektedir. Üçüncü kişiler ancak yazılı müracaatları halinde kişilerinin medeni durumlarını öğrenebilirler. Resmi vekille de nüfus kayıt örneği verilir.
Mahkemeler, askerlik şubesi başkanlıkları, evlendirme memurlukları, konsolosluklar ve adli bir olay nedeniyle güvenlik kuvvetleri doğrudan nüfus müdürlüklerinden nüfus kayıt almaya yetkililerdir. Bunların dışında kalan kurumlar gerçeklerin yazılı belirtmek suretiyle nüfus kayıt örneklerini alabilirler
12-ADRES KAYIT SİSTEMİ
Yerleşim yeri adresleri ve diğer adresler nüfus müdürlüklerince tutulmaktadır. Yerleşim yeri adresleri değişenlerin 20 gün içinde nüfus müdürlüklerine, bir işlem için kamu kurum ve kuruluşlarına(belediye, telekom, Elektrik vs.) müracaat edilmesi zorunludur. İlgili yerleşim yeri adresi dışında diğer adresini de bildirebilir (ikinci konut, yazlık vs.)
İLÇE NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ 
a-) Görev çevresi içerisinde nüfus ve vatandaşlık hizmetlerini mevzuat çerçevesinde düzgün bir biçimde yürüt
b-) Nüfus olaylarına ilişkin tutanakların düzenlenmesi, yasalara uygun şekilde aile kütüklerine işlenmesi ve her yılsonun da özel kütük haline getirilmesini sağlayarak muhafaza edilmesine ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
c-) Görev çevresindeki nüfus olaylarını izleyip kütüklere geçirilmesini sağlayıcı tedbirleri almak.
d-) Nüfus olaylarına ait istatistikleri tutmak ve belirlenecek sürelerde il nüfus ve vatandaşlık müdürlüğüne ve ilgili diğer kuruluşlara vermek.
e-) Cezai kovuşturmayı gerektiren halleri ve mutlak butlanla malul olan ya da kanuni şekillere uyulmaksızın yapılmış evlilikleri o yer Cumhuriyet Savcılığına bildirmek.
f-) Bu yönergede belirlenen esaslara göre kayıt örnekleri veya bilgi vermek.
g-) Devletimizin taraf olduğu uluslararası sözleşmeleri uygulamak.
h-) İlçe Nüfus Müdürlüğünün denetimine ilişkin raporları değerlendirerek gerekli işlemleri mevzuata uygun biçimde zamanında yapmak.
j-) Nüfus hizmetlerinin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi için halkla ilişkileri düzenlemek ve halkın bu hizmetlere katkısını sağlamak amacıyla gerekli işleri yapmak.
k-) Nüfus cüzdanı ve uluslararası aile cüzdanı düzenleyip vermek.
m-) Yasalarla verilen diğer görevleri yapmak.
İLÇE NÜFUS MÜDÜRÜNÜN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUĞU    
a-) Hizmetlerin yasalara uygun olarak yürütülmesini sağlamak
b-) Aile kütüklerinin düzgün bir şekilde tutulmasını, güncelliğini ve muhafaza edilmesini sağlamak, tutanak ve dayanak belgelerini onaylamak.
c-) Nüfus Müdürlüğünü temsilen mahkemelerde bulunmak veya yerine bir memuru görevlendirmek, resmi kurullara katılmak.
d-) Askerlik yoklamalarında hazır bulunmak veya yerine bir memur görevlendirmek.
e-) Memurlar arasında işbölümü yapmak, çalışmalarını izlemek ve denetlemek.
f-) Denetim raporlarını değerlendirmek ve gereğini yapmak.
g-) Kendisine bağlı personelin atanma ve yükselmelerine ilişkin tekliflerde bulunmak.
h-) Yetkisi içindeki disiplin cezasını vermek, daha ağır cezalar ile taltif ve takdirname için teklifte bulunmak.
j-) Nüfus ve vatandaşlık hizmetlerinde Kaymakamın danışmanlığını yapmak.
k-) Verilen diğer görevleri yapmak.
İlçelerde İlçe İdare Şube Başkanı olan İlçe Nüfus Müdürü, biriminin genel idaresinden ve denetlenmesinden, nüfus, vatandaşlık ve evlenme işlerinin mevzuata uygun olarak düzenli bir şekilde yürütülmesinden, haberleşmelerin ve kendisine verilen görevlerin zamanında, verimli ve etkin bir biçimde yerine getirilmesinden ve nüfus kütüklerinin düzgün bir şekilde tutulup muhafaza edilmesinden, nüfus memurlarının her hangi bir sebeple vazife yapamadıkları veya görevi başında olmadıkları zamanlarda bunlara ait işlerin yapılmasından merkez ilçelerde İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürüne, diğer ilçelerde Kaymakama karşı sorumludur.
Esmer YILDIRIM
İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürü 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Terörden Arananlar
  • Diyarbakır Valiliği
Karşıyaka Mahallesi, hükümet konagı, 21870 Çüngüş/Diyarbakır
(412) 541 20 06
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız